Saturday, November 2, 2019

BBM3410Satu2019: VIDEO FOTOGRAFI 6 (FLAT LAY INDIVIDU) - Makanan

Assalamualaikum

Profesor Dr. Normaliza, sahabat-sahabat Fakulti Bahasa Moden dan Komunikasi UPM serta sahabat blogger sekalian. Bertemu lagi kita dalam penulisan mengenai bukti tugasan yang telah saya lakukan sepanjang menghadiri kuliah multimedia di universiti.

Untuk pengetahuan semua, sepanjang cuti satu minggu di kampung, saya telah dibekalkan dengan tugasan yang dinamakan tugasan Flat Lay iaitu kami diamanahkan untuk memotret 11 keping gambar hidangan (4 gambar dari sudut yang berbeza). Pada awalnya tugasan ini agak mencabar pada saya, namun lama-kelamaan ia sangat menyeronokkan..hahaha. Bayangkan hari-hari saya kena masak demi siapkan tugasan Redo ni..hihihi

Sepanjang menjalankan tugasan ini juga ibu, kakak, abang, datuk, nenek, mak cik semua turut sama membantu saya menghasilkan gambar yang menarik dan video yang cantik. Sejujurnya, saya tidak mahir untuk memotret gambar, namun tugasan ini telah mengajar saya bagaimana untuk menghasilkan gambar yang menarik dan jelas.

Alhamdulillah, saya berjaya menyelesaikan tugasan individu ini. Korang nak tahu ke, apa itu Flat Lay?

Jemputlah view dan like channel saya di bawah ini. Link dekat bawah.
Terima kasih!



No comments:

Post a Comment