Friday, March 22, 2019

'Aku yang Merangkak'





Kelas bersama Imam Masjid Makkah !

I'm here, selaku Ketua Kelas Bahasa Arab Level 2:)
Cuma nak cerita sikit, tak pandai buat puisi untuk Pensyarah yang Dihormati !

You know guys?
sejak masuk kelas arab level 2 dengan imam,
banyak perkara yang saya belajar,

belajar untuk berkorban,
belajar untuk mengurus masa,
belajar untuk menjadi ketua kelas yang baik dan berdisiplin!

Seketul Aisyah, yang kerap kali ponteng kelas imam! hahaha
ditegur direct oleh imam!
Alhamdulillah, insaf dan taubat selepas tu :)

"Diugut oleh imam, tak dapat ambil paper!
kena halau keluar kelas oleh imam!
hahaha! Tak adalah, tipu ja nii!"

Banyak ilmu, yang saya pelajari bila masuk kelas Arab dengan Imam :)
saya bukan hanya kenal 'ana' 'ente' sahaja
Namun,

Saya bukan berakhir dengan kelas Arab sahaja,
saya juga terlibat dalam kelas Tarannum
saya juga terlibat dalam kelas Tajwid
saya juga terlibat dalam Dj Radio UPM
saya juga terlibat dalam semuannya!
Hanya kerana ilmu dan tunjuk ajar Imam :)

Thanks a lots Imam for guide me as your DEGIL student:)

Alhamdulillah! dah 2 semester imam buat kelas Tajwid di Surau Serumpun UPM!
Siapa yang belum join, jom sama2 join!
Bukan kita dapat belajar Tajwid sahaja,
Tapi kita pun diajar Tarannum oleh beliau.

Sekian..





No comments:

Post a Comment